話說電影版把男主角那種見好才收的各性表現的淋漓盡致(煙)
這首就真的在歌劇院聽的才有感動到
Christine一開始不敢唱,Madame Giry夫人還用手杖用力凳了地板一下
Christine拿著Carlotta的絲帶跳起舞來,唱了這首歌的第一段
之後兩個演員上前做幫她縫製衣服的動作,轉眼間Christine就從侍女變成皇后(吧?)
(電影的衣服...有一種從埃及侍女變成英國小姐的那種感覺(爆))
現場的東西雖然不比電影來的多效果,卻每每都能撼動人心
最後Christine唱的那段花腔結束,現場所有人都一齊猛烈鼓掌...
音樂沒有國界,扣人心弦

Think of me Think of me fondly, when we've said goodbye

Remember me, once in a while, please promise me you'll try

When you find that once again you long to take your heart back and be free

If you ever find the moment spare a thought for me

We never said our love was evergreen or as unchanging as the sea

But if you can still remember stop and think of me

Think of all the things we've shared and seen

Don't think about the things which might have been

Think of me think of me waking, silent and resigned

Imagine me, trying too hard to put you from my mind

Recall those days look back on all those times

Think of the things we'll never do

There will never be a day when I won't think of you


Can it be, can it be Christine

Long ago, it seems so long ago, how yang and naive same we were

She may not remember me but I remember her


Flowers will fade, the fruits of summer will fade

There are the season so do we

But please promise me that sometimes you will think.....

Of ......me


想想我,深情地想著我,雖然我們已互道再見
記得我,偶爾也好,請答應我,你會試著去做
當你再次發覺你想收回你的心重獲自由
在這片刻時間,請分給我些許思念
我們從未說我們的愛永不凋謝或像大海般永恆不變
但若你還能想起請停下來想想我
想想所有的事 我們曾分享和經歷過的事
別去想那些或許可能擁有的
想想我,清醒的想著我,是那麼安靜又溫順
想像著我,努力想忘記你卻始終不能將你自心中抹去
回想那些日子,看看那些時光
想想那些我們永遠做不到的事
而我不再想念你的那一天 它將永遠不會到來

這會是嗎?這會是克莉絲汀嗎?
很久了,似乎是很久以前的事了,我們那時年輕又純真
她也許不記得我了,但我記得她

花會凋謝、夏日的果實會枯萎
四季更迭,我們也一樣
但請答應我,偶爾也好,你會想起......
想起我
arrow
arrow
    全站熱搜

    Toutzn 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()